Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/06/2016
ΟΛΠ: Πρώτη φορά χωρίς εργαζόμενους το ΔΣ!

Με «μοχλό πίεσης» την κρουαζιέρα κυβέρνηση & ΤΑΙΠΕΔ προσπαθούν να κάμψουν τον αγώνα των εργαζόμενων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι την Παρασκευή προχώρησαν σε δυναμικές κινητοποιήσεις ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ και ζητώντας να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στον Πειραιά.

Ωστόσο, ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά οι εξελίξεις παίρνουν καταιγιστικό χαρακτήρα καθώς:
1.    Σε μια ολιγόωρη Γενική Συνέλευση, που έγινε την Παρασκευή, στο κτήριο του Χρηματιστηρίου Αθηνών το ΤΑΙΠΕΔ ως βασικός μέτοχος ενέκρινε τη τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης Δημοσίου- ΟΛΠ.
 Έτσι, πλέον απομένει η έγκριση από τη Βουλή για να προχωρήσει, στη τελευταία φάση, η διαδικασία παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ στη Cosco.
2.    Η Γ.Σ. ενέκρινε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ, που θα παραμείνει μέχρι να ολοκληρωθεί η παραχώρηση των μετοχών και για πρώτη φορά από τη σύσταση του Οργανισμού το 1930 δεν μετέχουν εκπρόσωποι των εργαζόμενων!

Επίσης, είναι αξιοσημείωτο ότι στην ανακοίνωση του ΟΛΠ ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης αναφέρεται ως εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά. Ωστόσο, αυτή η θέση με την τροποποίηση του Καταστατικού του ΟΛΠ δεν υπάρχει πλέον και ο κ. Μώραλης όπως και ο δήμαρχος Περάματος Γ. Λαγουδάκης μετέχουν ως εκπρόσωποι των μετόχων, δηλαδή του ΤΑΙΠΕΔ.

Πάντως, αυτή την φορά για να αποφευχθούν εντάσεις επιτράπηκε κανονικά η είσοδος στο χώρο της ΓΣ των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Δ.Σ. (Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος ΟΜΥΛΕ, και Νίκος Γεωργίου, πρόεδρος λιμενεργατών), όπως επίσης και μικρομετόχων εργαζομένων στον Οργανισμό.

Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ εξήγησε στους μετόχους τους λόγους για τους οποίους θεωρούν παράνομη τη μέχρι τώρα διαδικασία και έκανε γνωστό ότι τις επόμενες ημέρες θα στείλουν εξώδικο όπου και θα τους καταγράφουν αναλυτικά.

Επίσης ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να κάνουν πίσω και θα συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

Οι εργαζόμενοι αναφορικά με τις εργασιακές τους σχέσεις (βασικό αίτημα των πολυήμερων απεργιακών τους κινητοποιήσεων) υποστηρίζουν ότι η σύμβαση «πριμοδοτεί τις υπεργολαβίες σε βάρος των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων», ενώ καταγγέλλουν ότι «ενδεικτική του αποικιοκρατικού χαρακτήρα της είναι η πρόνοια του άρθρου 22 που απαγορεύει στο ελληνικό κράτος να νομοθετήσει μελλοντικά ενάντια στα συμφέροντα της Σύμβασης».

Υπογραμμίζουν ακόμα ότι αυτό το μοντέλο σύμβασης, σύμφωνα με πρόσφατη επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ, θα επαναληφθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα ιδιαίτερα αρνητικό προηγούμενο και για τις υπόλοιπες ιδιωτικοποιήσεις που ακολουθούν.

Και κατάληψη στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ

Νωρίτερα ομάδα συνδικαλιστών ΔΕΚΟ και της πρωτοβουλίας May Day είχε πραγματοποιήσει συμβολική κατάληψη στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ διαμαρτυρόμενοι για το «ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και την καταστροφή των εργασιακών που τη συνοδεύει».

Η ενέργεια αυτή, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, έρχεται να στηρίξει τον αγώνα των εργαζομένων στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Η κυβέρνηση και η… κρουαζιέρα

Είναι αξιοσημείωτο ότι τις τελευταίες μέρες κυβέρνηση & ΤΑΙΠΕΔ ακολουθούν κατά… λέξη επιχειρήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων για να κάμψουν τον αγώνα των εργαζόμενων.

Έτσι,… επιστρατεύτηκε το γνωστό επιχείρημα της ζημιάς στην κρουαζιέρα, δημιουργώντας εντυπώσεις. Ωστόσο, ειδικά η κυβέρνηση είναι πολλαπλά εκτεθειμένη με αυτή την επιχειρηματολογία καθώς:
1.    Μέχρι τώρα τα κρουαζιερόπλοια που δεν προσεγγίζουν στον Πειραιά κατευθύνονται σε άλλα λιμάνια, όπως Λαύριο, Βόλος και Ναύπλιο. Έτσι, η μοναδική ζημιά είναι για τον ΟΛΠ, που πλέον δεν αποτελεί δημόσια περιουσία.
Δηλαδή, η κυβέρνηση… κόπτεται να μην προκληθεί οικονομική ζημία στη Cosco; Διότι δεν μπορεί κανένας να ισχυριστεί σοβαρά ότι μια κυβέρνηση μπορεί να φοβάται μην έχει… απώλειες ο Πειραιάς υπέρ άλλων ελληνικών πόλεων….
2.    Ο ίδιος ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) κ. Θ. Κόντες χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των εργαζόμενων στο λιμάνι του Πειραιά και κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει λύση.

Κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη οι εργαζόμενοι στο λιμάνι πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τον χώρο όπου έγινε Γενική Συνέλευση του ΟΛΘ και όπως μετέδωσε στην ηλεκτρονική σελίδα του ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο» αποδοκιμάστηκαν έντονα βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, που πήγαν στο λιμάνι.

Όπως μετέδωσε ο παραπάνω σταθμός στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρέθηκε σήμερα κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας αποτελούμενο από τους βουλευτές Συμεών Κεδίκογλου, Σταύρο Καλαφάτη, Σάββα Αναστασιάδη και Θεόδωρο Καράογλου.

Το κλιμάκιο είχε ζητήσει συνάντηση με τους εργαζομένους, ωστόσο όταν έφτασαν στο Εντευκτήριο όπου είχαν σύσκεψη οι εργαζόμενοι του λιμανιού, αρνήθηκαν να συναντηθούν με το σύνολο των περευρισκομένων και ζήτησαν να γίνει συνάντηση με αντιπροσωπεία, κάτι που ωστόσο απορρίφθηκε από τους συγκεντρωμένους. Εν τέλει, το κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας αποχώρησε εν μέσω αποδοκιμασιών από τους εργαζόμενους.

Οι εργαζόμενοι επέκριναν τη στάση της Νέας Δημοκρατίας καθώς όπως ανέφεραν ενώ δήλωσαν πως ήθελαν τη σημερινή συνάντηση προκειμένου να ενημερωθούν για τα αιτήματά και τις θέσεις των εργαζόμενων, είχε προηγηθεί δήλωση του υπεύθυνου του τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ, Συμεών Κεδίκογλου ο οποίος σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα έκανε μεταξύ άλλων λόγο για «χάος στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων» ζητώντας να ασκηθούν ένδικα μέσα προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία των εργαζομένων.

Σε δηλώσεις της μετά το περιστατικό, η πρόεδρος διοικητικών υπαλλήλων ΟΛΘ και γγ της ΟΜΥΛΕ Φανή Γουργούρη, σημείωσε πως τέθηκαν από τους εργαζόμενους τα εξής ζητήματα: «Πώς έρχονται να δουν τους εργαζόμενους και πριν να ενημερωθούν όπως μας είπανε, έχουν κάνει τις δηλώσεις αυτές;», προσθέτοντας πως «άρα έχουν προκαταβάλει την στάση τους». Επιπλέον για το θέμα της πώλησης, σημείωσε «τους απευθύναμε το ερώτημα ως πολίτες προς βουλευτές αν είναι δυνατόν να μην εξετάζουν τα στοιχεία της συγκεκριμένης επιχειρούμενης πώλησης, τα οποία έχουν χαρακτήρα αντιαναπτυξιακό και αντιεθνικό». «Δεν θέλανε να γίνει η συζήτηση παρουσία όλων των εργαζόμενων και έφυγαν», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του σωματείου χείριστων οδηγών μηχανημάτων στον ΟΛΘ, Λάζαρος Τανταλίδης σημείωσε πως «το αποτέλεσμα της πολιτικής τους ήταν να εξαγριωθεί ο κόσμος». Όπως πρόσθεσε, «ο κόσμος ξέρει ποιοι είναι οι κύριοι και τι έκαναν στην Cosco, που την άφησαν και μπήκε μέσα και δεν έκαναν τίποτα για την διασφάλιση των εργαζομένων και ήρθαν σήμερα να διασφαλίσουν εμάς». «Είναι πολιτική δική τους, αυτήν την δημιουργήσαν, αυτοί την εισπράττουν».

Ο Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΛΘ και μέλος του ΔΣ της ΟΜΥΛΕ, σε δηλώσεις του τόνισε: «Είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν και να μας πουν τις θέσεις τους για το λιμάνι, το μέλλον και την ανάπτυξη ενώπιον όλων των συναδέλφων. Επέλεξαν να γυρίσουν την πλάτη τους και να φύγουνε κυριολεκτικά τρέχοντας». «Αυτοί που θέλουν το ξεπούλημα του λιμανιού και βάζουν πλάτη στην σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αυτοί που ξεκίνησαν το ξεπούλημα του λιμανιού πριν από αρκετά χρόνια, τι θέλουν τελικά να μας πουν;», συμπλήρωσε.

Να σημειωθεί πως το αίτημα για άσκηση ένδικων μέσων από την Διοίκηση του ΟΛΘ προκειμένου να λήξει η απεργία των λιμενεργατών επανέλαβε το κλιμάκιο των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στη συνέχεια, κάνοντας επίσης λόγο για «καταστροφικές συνέπειες από την απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης» και επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση για τη στάση της.
 









«Πολιτικό &νομικό ανοσιούργημα» η πώληση ΟΛΠ
Φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα επενδύσεων στον Πειραιά. Ποιά η γνώμη σας;
Θα δώσουν νέα ώθηση στη πόλη & θέσεις εργασίας
Θα βοηθήσουν αλλά δεν θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα
Δεν θα βοηθήσουν και πολύ την πόλη
Η πόλη χρειάζεται άλλα πράγματα για να πάει μπροστά
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή