Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/01/2018
Μέχρι πότε θα ταλαιπωρούνται οι επιβάτες πλοίων;

Νέες ταλαιπωρίες επιβατών πλοίων σημειώθηκαν, εν πλω, τη Πέμπτη 18/1, σε διάφορες περιοχές του Αιγαίου ενώ επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι.

Η αιτία του προβλήματος είναι η μετατροπή του «απαγορευτικού» λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών σε «λάστιχο» με την απόφαση για το εάν ταξιδεύει το πλοίο να έχει περάσει, ουσιαστικά, στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Το παραπάνω μέτρο, που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών και πλοίων, είχε εφαρμόσει κατ’ απαίτηση των εταιρειών, οι οποίες ήθελαν να ακινητοποιούνται τα πλοία μόνο εάν οι ίδιες το επιθυμούσαν, λήφθηκε, το 2005- 2006, από τη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Κ. Καραμανλή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ από τη θέση της αντιπολίτευσης είχε επικρίνει έντονα την ελαστικοποίηση του «απαγορευτικού» αλλά μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας, όπως έχει επισημάνει το Pireas2day.gr, δεν έκανε καμία αλλαγή στο αποτυχημένο μέτρο.
Το χειρότερο είναι ότι το τεράστιο πρόβλημα, που εμφανίζεται όποτε επικρατεί κακοκαιρία, δεν αναδεικνύεται από κανένα κόμμα της αντιπολίτευση. Μέχρι να συμβεί κάποιο σοβαρό ατύχημα….

Την Πέμπτη το βράδυ το ατύχημα, που συνέβη δεν είχε ευτυχώς τραυματισμούς.

Συγκεκριμένα, το επιβατηγό «Φαιστός Παλάς» αναχωρώντας από το λιμάνι του Ηρακλείου για Πειραιά, με 281 επιβάτες,  παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους και προσέκρουσε στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού.
Το πλοίο προσέδεσε με ασφάλεια δυτικά της προβλήτας ΙΙ με την συνδρομή δύο ρυμουλκών και αποβίβασε τους επιβάτες του. Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε τραυματισμός, ούτε διαπιστώθηκε ρύπανση.
Άμεσα στελέχη του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων διενήργησαν επιθεώρηση όπου διαπίστωσαν ότι από την πρόσκρουση προκλήθηκε στρέβλωση δεξιά στον πρωραίο βολβό και στρέβλωση με μικρό ρήγμα δεξιά στην πρύμνη σε ύψος πλέον του ενός μέτρου πάνω από την ίσαλο γραμμή.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης – αξιοπλοΐας από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

Νωρίτερα στη διάρκεια της ημέρας:
•    Το «Blue Star Delos», το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Ρόδο – Σύμη – Κω – Κάλυμνο – Λέρο – Λειψούς – Πάτμο – Πειραιά, δεν κατέπλευσε στους Λειψούς λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και το πλοίο συνέχισε για Πάτμο.
Στους Λειψούς επρόκειτο να αποβιβαστούν δύο επιβάτες και να επιβιβαστούν ισάριθμοι, με ένα ΙΧ και ένα φορτηγό.
•    Το «Μπλού Σταρ Νάξος» , το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Πειραιά προς Πάρο – Νάξο – Δονούσα – Αιγιάλη – Αστυπάλαια, δεν κατέπλευσε, για τον ίδιο λόγο, στην Αιγιάλη και προσέγγισε, εναλλακτικά, στα Κατάπολα, όπου αποβιβάστηκαν 20 επιβάτες και τρία φορτηγά. Ωστόσο, είναι άγνωστο εάν μπόρεσε να ταξιδέψει ένας επιβάτης με το ΙΧ του που ανέμενε στην Αιγιάλη.
•    Τέλος, το «Νήσος Χίος» εκτελώντας δρομολόγιο από Λαύριο- Άγιο Ευστράτιο- Μύρινα- Καβάλα δεν προσέγγισε στα λιμάνια του Αγίου Ευστρατίου και της Μύρινας, όπου επρόκειτο να αποβιβαστούν 45 επιβάτες, 11 φορτηγά και 6 οχήματα.
Το πλοίο παρέμεινε για αρκετή ώρα αγκυροβολημένο νοτιοανατολικά  της Λήμνου στο ακρωτήριο Αγίας Ειρήνης, μέχρι την βελτίωση των καιρικών συνθηκών και ακολούθως αναχώρησε για Καβάλα.
Στην επιστροφή δεν προσέγγισε και πάλι στον Άγιο Ευστράτιο, όπου επρόκειτο να αποβιβαστούν 4 επιβάτες, οι οποίοι αναγκαστικά έφτασαν στο Λαύριο….

Μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση;


Τρείς σούπερ- πλοηγίδες για το λιμάνι του Πειραιά
Διχασμένοι οι πολιτικοί υπάλληλοι για τη ΔΑΛ
Δ.Α.Λ.: Μια δαπανηρή, δυσκίνητη αρχή γεννιέται
Χ. Λαμπρίδης: Τέλος οι ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών
Ο δήμαρχος είπε σε ομιλία του ότι ο Πειραιάς «κάθε χρόνο που περνάει θα είναι μία καλύτερη πόλη». Συμφωνείτε;
Ναί. Η πόλη θα καλυτερεύει
Σε κάποια πράγματα ίσως καλυτερεύει
Όχι. Μια από τα ίδια θα είναι
Δεν γνωρίζω. Ασε να δούμε
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή