Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/02/2018
Αισιοδοξία για ανάκαμψη στην αγορά των τάνκερ

Συγκρατημένη αισιοδοξία για ανάκαμψη της ναυλαγοράς και στα δεξαμενόπλοια επικρατεί στη παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα.

«Το προηγούμενο έτος, αν και παρατηρήθηκαν πολλές διακυμάνσεις στις ναυλαγορές, η μεγάλη, σε διάρκεια και ένταση, ναυτιλιακή κρίση φάνηκε να ξεπερνιέται οριστικά. Το 2018 διαφαίνεται μια χρονιά όπου όλοι οι επιμέρους κλάδοι θα μπορέσουν να επιστρέψουν σε ρυθμούς ανάκαμψης και κερδοφορίας», είπε, χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης στην ομιλία στη πρόσφατη Γενική Συνέλευση της Ένωσης.

Ο κ. Βενιάμης αφού αναφέρθηκε στην ανάκαμψη των bulk carriers και στην αναμενόμενη ομαλοποίηση των containership σημείωσε ότι «αναμένουμε με έντονο ενδιαφέρον πότε θα έρθει η ανάκαμψη στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων, όπου ο κανόνας της προσφοράς και ζήτησης θα έχει καθοριστικό ρόλο».

Ο διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης σουηδικής ναυτιλιακής εταιρείας Concordia Maritime, Kim Ullman, σε δηλώσεις του στη Νέα Υόρκη, που δημοσιεύονται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της εταιρείας χρηματοοικονομικών και προβολής Capital Link Shipping ανέφερε ότι υπάρχουν πέντε θετικές ενδείξεις για μια βελτιωμένη ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018. Και σημείωσε τις εξής:

1.  Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας.
2.  Η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου και παραγώγων του.
3.  Η μείωση των αποθεμάτων.
4.  Η σταδιακή κατάργηση των περιορισμών στην παραγωγή πετρελαίου από τις εντός και εκτός ΟΠΕΚ χώρες.
5.  Η μείωση του στόλου

«Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, αναμένουμε αυξημένη ζήτηση για μεταφορά δεξαμενόπλοιων και προοδευτικά πιο ισορροπημένη και ισχυρότερη αγορά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018», υπογράμμισε ο Kim Ullman.

Όπως αναμενόταν το 2017 ήταν ένα «δύσκολο» έτος για την αγορά των δεξαμενόπλοιων καθώς οι περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων διαμόρφωσαν μια ανισορροπία, που φάνηκε στη ναυλαγορά των τάνκερ.

Ένα άλλο στοιχείο, που οδήγησε στη μείωση της ζήτησης δεξαμενοπλοίων ήταν τα εξαιρετικά υψηλά αποθέματα πετρελαίου, που είχαν συσσωρευτεί στη διάρκεια του 2015 και στο μισό του 2016. Ωστόσο, εξαιτίας των περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου από τα κράτη του ΟΠΕΚ τα αποθέματα μειώθηκαν απότομα από την άνοιξη του 2017 και αναμένεται να επανέλθουν στα κανονικά επίπεδα έως τα μέσα του 2018.

Για το 2018 και το 2019 το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναμένει ότι το παγκόσμιο ΑΕΠ θα αυξηθεί στο 3,9% και καθώς τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου θα επανέλθουν στο φυσιολογικό αναμένεται ότι στην διάρκεια του έτους θα προκύψουν αυξημένες ανάγκες μεταφοράς.

Ταυτόχρονα, η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 1,4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Συνολικά, αυτό αποτελεί καλό κίνητρο για την αυξημένη ζήτηση μεταφοράς δεξαμενόπλοιων από το καλοκαίρι του 2018.

Από την πλευρά της προσφοράς, τα βιβλία παραγγελιών είναι σχετικά χαμηλά και η καθαρή ανάπτυξη στα νέα σκάφη κατά το 2018 αναμένεται να είναι μόλις 2%, έναντι περίπου 4,5% το 2017.

Τέλος, οι αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, όπως η σύμβαση για το νερό του «σαβουρώματος» των πλοίων και η νέα οδηγία για τα όρια του θείου στα καύσιμα, αναμένεται ν’ αυξήσουν, έως το 2020, τα κίνητρα για τη σταδιακή κατάργηση και τη διάλυση των πετρελαιοφόρων μεγαλύτερης ηλικίας.

Το πλήρωμα ανακάλυψε τα ναρκωτικά σε πλοίο
Η Γενική Συνέλευση της ΕΕΕ για το 2018
Τι ζητάει το Committee από τη κυβέρνηση
Τι έγινε το 2017 στην αγορά των bulk carriers
Ο δήμαρχος είπε σε ομιλία του ότι ο Πειραιάς «κάθε χρόνο που περνάει θα είναι μία καλύτερη πόλη». Συμφωνείτε;
Ναί. Η πόλη θα καλυτερεύει
Σε κάποια πράγματα ίσως καλυτερεύει
Όχι. Μια από τα ίδια θα είναι
Δεν γνωρίζω. Ασε να δούμε
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή