Ημερομηνία δημοσίευσης: 05/02/2018
Τα μεγάλα (Capesize) bulk carriers & προοπτικές

Ισχυρές «πιέσεις» έχουν αρχίσει να δέχονται τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (capesize bulk carriers), μετά από μια περίοδο κερδοφόρου σταθερότητας.

Οι γνώστες της ναυτιλιακής αγοράς γνωρίζουν πολύ καλά ότι μετά από μια δύσκολη περίοδο, κατά την οποία υπήρξε μεγάλη μείωση των ναύλων, ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 2017 μια ανάκαμψη που είχε αποτέλεσμα ο δείκτης της ναυλαγοράς των capesize bulk carriers (BCI) να κινείται σταθερά πάνω από τις 1.000 μονάδες.

Βασικό στοιχείο αυτής της θετικής πορείας ήταν η αύξηση άνω του 5% των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, η οποία απορροφά περισσότερο από το 70% της παγκόσμιας διακίνησης σιδηρομεταλλεύματος.

Η ίδια εικόνα συνεχίστηκε το πρώτο μήνα του 2018 με τον BCI να «κλείνει» στις 29 Ιανουαρίου στις 1.772 μονάδες καταγράφοντας αύξηση κατά 18,7% σε διάστημα μίας εβδομάδας από τις 22/1.

Ωστόσο, τη Παρασκευή 2/2 έχοντας μια πορεία μικρών διορθώσεων έκλεισε στις 1.470 μονάδες.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking σε ανάλυσή του, που δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς του εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων και προβολής Capital Link Shipping προειδοποιεί ότι υπάρχει έντονη καθοδική πίεση στους ναύλους αυτής της κατηγορίας πλοίων από:

1.    Τη συνεχιζόμενη συγκράτηση της κινεζικής κυβέρνησης στη χαλυβουργία της, ως μέρος των προσπαθειών της για τη μείωση της αέριας ρύπανσης.
Πάντως, οι αναλυτές σημειώνουν ότι η προσπάθεια της Κίνας για τη μείωση της αέριας ρύπανσης μπορεί να σηματοδοτήσει ενίσχυση των εισαγωγών καλύτερης ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος ειδικά από τη Βραζιλία. Λόγω της κυρίαρχης θέσης της Βραζιλίας στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος (το 40% της αγοράς προέρχεται από τη «χώρα του καφέ» κάτι τέτοιο θα έχει θετική επίδραση στη ναυλαγορά.
2.    Τις απειλές της κυβέρνησης Τράμπ για επιπλέον φορολόγηση και περιορισμούς στο εμπόριο προϊόντων χάλυβα.

Για το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μια βραχυπρόθεσμη πίεση εξαιτίας των αργιών στη Κίνα λόγω των εορτών της κινέζικης πρωτοχρονιάς και της έναρξης της περιόδου των βροχών στη Βραζιλία, που τα αποτελέσματά της έχουν μάλλον αρχίσει να φαίνονται.

Αισιοδοξία για ανάκαμψη στην αγορά των τάνκερ
Τι έγινε το 2017 στην αγορά των bulk carriers
Μετρημένες… οι επενδυτικές κινήσεις στη Ναυτιλία
Οι εφοδιαστές πλοίων και η έξοδος από τη κρίση
Ο δήμαρχος είπε σε ομιλία του ότι ο Πειραιάς «κάθε χρόνο που περνάει θα είναι μία καλύτερη πόλη». Συμφωνείτε;
Ναί. Η πόλη θα καλυτερεύει
Σε κάποια πράγματα ίσως καλυτερεύει
Όχι. Μια από τα ίδια θα είναι
Δεν γνωρίζω. Ασε να δούμε
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή