Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/08/2017
Πως μπορεί να γίνει ο Πειραιάς ναυτιλιακό κέντρο

Η μεγάλη «ναυμαχία», μεταξύ παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων, για την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου από την «πίτα» της Ναυτιλίας, έχει αρχίσει…

Μελέτη του οίκου Ernst & Young, που δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς της εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων και προβολής Capital Link Shipping, προβλέπει ότι κατά τα προσεχή έτη, ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων θα εντατικοποιηθεί.

Καθώς η μετατόπιση του παγκόσμιου εμπορίου προς την Άπω Ανατολή συνεχίζεται, είναι πολύ πιθανό ότι τα επόμενα είκοσι χρόνια, καμία από τις κορυφαίες θαλάσσιες πρωτεύουσες του κόσμου δεν θα βρίσκεται στην Ευρώπη. Το Λονδίνο, το Αμβούργο, το Όσλο και το Ρότερνταμ, το καθένα με τα δικά του ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αγωνίζονται να αναδειχθούν ως ηγετικό ναυτικό κέντρο στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα (Πειραιάς) θα πρέπει να εργαστεί σκληρά για να διατηρήσει ή να ενισχύσει τη θέση της ως θαλάσσιο κεφάλαιο στον κόσμο, σημειώνει η μελέτη.

Η έρευνα έδειξε ότι τα κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Πειραιά σε αυτή τη «ναυμαχία» είναι:
1.    Το ανθρώπινο κεφάλαιο, το ναυτικό.
2.    Η γεωγραφική θέση. Και
3.    Η ιδιοκτησία πλοίων
Να σημειωθεί ότι η ελληνική ναυτιλία έχει ξεπεράσει την «καταιγίδα» των προηγούμενων ετών, με τη ραγδαία πτώση των ναύλων και των αξιών πλοίων, και ο ελληνόκτητος στόλος με περισσότερα από 5.272 πλοία αξίας περίπου 86 δισεκατομμυρίων δολαρίων, παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, όσον αφορά τη χωρητικότητα και έχει ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση του όσον αφορά την αξία σε πολλά από τα τμήματα της Ναυτιλίας.

Τα μειονεκτήματα, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, σύμφωνα, πάντα, με τη μελέτη της Ernst & Young είναι:
1.    Η έλλειψη σταθερού κανονιστικού περιβάλλοντος που διέπει το ναυτιλιακό cluster.
2.    Η περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
3.    Οι κακές υποδομές. Και
4.    Τα φορολογικά ζητήματα.

Αποτέλεσμα αυτών μειονεκτημάτων είναι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες να εξετάζουν πιθανή μετεγκατάσταση των λειτουργιών διαχείρισης πλοίων εκτός Ελλάδας, με τη Σιγκαπούρη, το Λονδίνο και το Ντουμπάι να θεωρούνται οι πιο ελκυστικοί εναλλακτικοί προορισμοί.
Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες ξεχώρισαν τη Σιγκαπούρη ως το πιο πιθανό ηγετικό ναυτικό κέντρο μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. Η Κύπρος εμφανίζεται επίσης κοντά στην Ελλάδα, ανταγωνιστική ναυτιλιακή ομάδα.

Παρά τα αντιφατικά μειονεκτήματα του Πειραιά και την αυξανόμενη ελκυστικότητα των ανταγωνιστικών θαλασσίων κέντρων, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει σίγουρη για τον ρόλο της Ελλάδας ως ναυτιλιακού κέντρου τα επόμενα χρόνια και πιστεύει ότι η βελτίωσή της θα ενισχύσει τις δραστηριότητές της.

Σε αυτό το πλαίσιο ως οι τομείς, που θα μπορούσαν να υπάρξουν βελτιωτικές κινήσεις, επισημαίνονται οι εξής:
1. Εκπαίδευση: Τα ναυτικά κπαιδευτικά ιδρύματα πρέπει να ενισχυθούν, ενώ οι νέοι πρέπει να ενθαρρυνθούν να εξετάσουν την επιλογή μιας καριέρας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
2. Κανονισμός: Απαιτείται επειγόντως πιο φιλικό προς τις επιχειρήσεις ρυθμιστικό περιβάλλον το οποίο θα διευκολύνει την εγκατάσταση και τη λειτουργία μιας ναυτιλιακής επιχείρησης στην Ελλάδα.
3. Οι υποδομές πρέπει να αναβαθμιστούν προκειμένου να βελτιωθεί η προσβασιμότητα και η συνδεσιμότητα των λιμένων.
4. Ο στενότερος συντονισμός των πρωτοβουλιών του ιδιωτικού τομέα με στόχο τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού ελληνικού ναυτιλιακού cluster θα συμβάλει επίσης στην προώθηση της εικόνας του παγκοσμίως

Τα bulk carriers δείχνουν να ξεπερνούν τη κρίση
Οι τράπεζες πληρώνουν τώρα τα... θαλασσοδάνεια
Τρεις στόχους βάζει η ΕΕ για τη Ναυτιλία
Capital Link:Επιτυχία στο 7ο Ναυτιλιακό Συνέδριο
Ο δήμαρχος είπε σε ομιλία του ότι ο Πειραιάς «κάθε χρόνο που περνάει θα είναι μία καλύτερη πόλη». Συμφωνείτε;
Ναί. Η πόλη θα καλυτερεύει
Σε κάποια πράγματα ίσως καλυτερεύει
Όχι. Μια από τα ίδια θα είναι
Δεν γνωρίζω. Ασε να δούμε
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή