Ημερομηνία δημοσίευσης: 01/08/2017
Η κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας & οι Έλληνες

Η... επιστροφή των Ελλήνων σε νέες παραγγελίες στηρίζει τα δοκιμαζόμενα ναυπηγεία της Κίνας ή τα ναυπηγεία της «χώρας του δράκου» και οι ελκυστικές χρηματοδοτήσεις οδηγούν τους Έλληνες σε αυτά; Μήπως συμβαίνουν και τα δύο;
Τα ερωτήματα είναι ρητορικά και η απάντηση δεν είναι εύκολη ούτε δεδομένη για την κάθε περίπτωση.

Το βέβαιο είναι ότι σε μια κρίσιμη περίοδο για τα ναυπηγεία της Κίνας μια σειρά από ελληνικές εταιρείες τοποθέτησαν νέες παραγγελίες για μεσαίου μεγέθους bulk carriers, για τα οποία οι μακροπρόθεσμες προοπτικές φαίνεται να διαγράφονται ευοίωνες.

Είναι δε αξιοσημείωτο ότι όλες οι παραγγελίες κατευθύνθηκαν προς ένα ναυπηγείο, το Jiangsu New Yangzijiang, που ιδρύθηκε το Μάϊο του 2005 και έχει καταγράψει σημαντική δραστηριότητα, φτάνοντας να απασχολεί, ως Όμιλος, 2.330 εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τις τελευταίες ημέρες τοποθετήθηκαν από ελληνικών συμφερόντων εταιρείες οι εξής παραγγελίες στο παραπάνω ναυπηγείο:

•    Η Evalend του κ. Κρίτωνα Λεντούδη τοποθέτησε παραγγελία για τέσσερα bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 τόνων το καθένα. Το ύψος της συμφωνίας και του χρόνου παράδοσης των πλοίων δεν έχουν γίνει γνωστά.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι στα τέλη Δεκέμβρη του 2016, η Evalend είχε αγοράσει από τα ίδιο ναυπηγείο τρία υπό κατασκευή bulk carriers, που είχαν αρχικά παραγγελθεί από την Paragon Shipping του Μιχάλη Μποδούρογλου.

•    Η Blue Planet Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Αποδιάκου, τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 τόνων το καθένα. Η παράδοση θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 και το κόστος για κάθε ένα από αυτά θα ανέλθει σε 24 εκατομ. $.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία είχε συμμετάσχει ενεργά στο πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων ναυπηγήσεων της Κίνας και είχε, μετά το 2011,  τοποθετήσει παραγγελίες για συνολικά 12 πλοία σε κινέζικα ναυπηγεία.

•    Η Swiss Marine, συμφερόντων Βίκτωρα Ρέστη, τοποθέτησε παραγγελία για ένα bulk carrier, διατηρώντας το δικαίωμα άσκησης option για άλλο ένα πλοίο. Η χωρητικότητα του καθενός θα είναι 82.000 τόνοι, η παράδοση θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 και το κόστος για κάθε ένα από αυτά θα ανέλθει σε 24 εκατομ. $.
Σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Golden Destiny τις τελευταίες ημέρες τοποθετήθηκαν άλλες τρεις παραγγελίες για bulk carriers σε κινέζικα ναυπηγεία από ξένες εταιρείας. Μάλιστα, και μια μεγάλη παραγγελία (4+4 πλοία, χωρητικότητας 64.000 τόνων το καθένα) από μια Τούρκικη εταιρεία δόθηκε στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang.

Να σημειωθεί ότι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας αλλά και της Κορέας και της Ιαπωνίας, που αποτέλεσε για πολλά χρόνια την ατμομηχανή της ανάπτυξης, ιδιαίτερα, για τα δύο τελευταία κράτη, βρίσκεται σε μεγάλη κρίση.
Ειδικά, στη Κίνα καταγράφεται κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους μείωση περίπου κατά ένα τρίτο στις νέες παραγγελίες.

Συγκεκριμένα, οι νέες εντολές κατασκευής πλοίων από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους ανήλθαν σε 11,51 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας μείωση 29% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2016, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας (MIIT).

Δεδομένου ότι η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά ναυπηγικής βιομηχανίας που αντιπροσωπεύει το 42,4% των νέων παραγγελιών πλοίων στον κόσμο, η πτώση αντανακλά την επιβράδυνση των συμφερόντων των πλοιοκτητών για την αγορά νέων πλοίων λόγω της παρατεταμένης υπερεκμετάλλευσης της αγοράς.

Πολλά ναυπηγεία για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στη κρίση προχώρησαν με βάση και ένα κυβερνητικό πρόγραμμα σε συγχωνεύσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν, σύμφωνα με τους Clarksons, στις αρχές Ιουλίου 358 «ενεργά» κινεζικά ναυπηγεία, που θεωρούνται ακόμα πολλά συγκριτικά με τα 934 που καταγράφηκαν στις αρχές του 2009!

Εκτός από την κατηγορία «ενεργού ναυπηγείου», το Πεκίνο έχει σχηματίσει και το σύνολο των ναυπηγείων «λευκής λίστας», τα οποία έχουν επιλεγεί μέσω μιας διαδικασίας, που βασίζεται σε ένα δεδομένο σύνολο κριτηρίων.

Μετά την ανακοίνωση της πρώτης παρτίδας λευκών ναυπηγείων τον Σεπτέμβριο του 2014, ο κατάλογος έχει αρκετές τροποποιήσεις εξαιτίας των ενοποιήσεων, με τον αριθμό των σημερινών να ανέρχονται σε 70, πολύ λιγότερα σε σύγκριση με τα 358 ενεργά ναυπηγεία που ανέφεραν οι Clarksons.

Στην Ιαπωνία και στη Κορέα

Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Desitny τα Ιαπωνικά ναυπηγεία Saiki επέλεξε για να τοποθετήσει παραγγελία για την κατασκευή δύο bulk carriers η νεοσύστατη ναυτιλιακή εταιρεία M/ Μaritime των αδελφών Μυτιληναίου, που συστήθηκε στις αρχές του έτους και διαχειρίζεται κυρίως μικρά φορτηγά πλοία.

Τα πλοία, που παραγγέλθηκαν θα είναι χωρητικότητας 37.000 τόνων το καθένα, θα παραδοθούν το πρώτο εξάμηνο του 2019 και θα κοστίσουν 20 εκατομ. δολάρια το καθένα.

Στον χώρο των τάνκερ η εταιρεία Oceangold, συμφερόντων του βολιώτη εφοπλιστή Πάρη Δράγνη,  τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κορέας (STX)  για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα. Η παράδοσή τους θα γίνει εντός του 2019 και το κόστος για το καθένα ανέρχεται σε 35 εκατομ. $.

«Πυρετός» στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι
Πλοία ηλικίας 10 ετών (!) αποσύρονται για διάλυση
Η χρυσή συνταγή των εφοπλιστών & η κρίση
Costamare: Ματ στα κέρδη με 6 κινήσεις
Φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα επενδύσεων στον Πειραιά. Ποιά η γνώμη σας;
Θα δώσουν νέα ώθηση στη πόλη & θέσεις εργασίας
Θα βοηθήσουν αλλά δεν θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα
Δεν θα βοηθήσουν και πολύ την πόλη
Η πόλη χρειάζεται άλλα πράγματα για να πάει μπροστά
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή