Ημερομηνία δημοσίευσης: 09/05/2016
«Παράταση ζωής» για τον ιστορικό ταινιόδρομο

«Παράταση ζωής» παίρνει ο ιστορικός ταινιόδρομος, που βρίσκεται στο Μόλο Κράκαρη και έχει χαρακτηριστεί «ως Μνημείο της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης του Πειραιά».

Κάτω από το βάρος των αντιδράσεων, που προκάλεσε η αιφνιδιαστική εισήγηση στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ για κατεδάφιση του ταινιόδρομου, το θέμα αναβλήθηκε, στη συνεδρίαση της Δευτέρας αλλά θεωρείται βέβαιο ότι θα επανέλθει.

Να σημειωθεί ότι μόλις πριν λίγο καιρό επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη ο ταινιόδρομος είχε χαρακτηριστεί ως «μνημείο», εντάχθηκε στο συνολικό πρόγραμμα ανάπλασης της Πολιτιστικής Ακτής και είχε προκηρυχτεί διαγωνισμός για την αξιοποίησή του.

Αιφνιδιαστικά, όμως, οι υπηρεσίες του ΟΛΠ κάνουν στροφή 180 μοιρών και εμφανίζονται να εισηγούνται τη κατεδάφισή του. Γι’ αυτό, πολλοί εκτιμούν ότι κάτι τέτοιο αποτελεί επιθυμία της Cosco, που μέσα στο επόμενο διάστημα θα παραλάβει τον Οργανισμό.

Ωστόσο, από το βράδυ της Κυριακής ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας και ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης μέσω των προσωπικών σελίδων τους στο facebook έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: «Μην διανοηθείτε να αποφασίσετε κατεδάφιση του ταινιόδρομου».

Σύμφωνα με το σχέδιο του «κρατικού» ο ΟΛΠ ο παλιός ταινιόδρομος φόρτωσης των λιπασμάτων στα πλοία, άρρηκτα συνδεδεμένος με το πρώτο λιμάνι της χώρας, θ’ αναπαλαιωθεί και θ’ ανακατασκευαστεί, προκειμένου να στεγάσει εκθεσιακό κέντρο, εστιατόριο, χωρητικότητας, περίπου 250 ατόμων και αναψυκτήριο.



Ο ταινιόδρομος κατασκευάστηκε πριν από πολλές δεκαετίες στο δυτικό άκρο του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά και έγινε ορόσημο της εισόδου των πλοίων στο λιμάνι.

Η λειτουργία του είχε σταματήσει, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, λίγο πριν το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου Λιπασμάτων στην Δραπετσώνα και όπως είχε ανακοινωθεί τον Ιούνιο του 2010 μετά από πρόταση του τότε προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Γιώργου Ανωμερίτη το ΔΣ του ΟΛΠ είχε αποφασίσει ότι:

«Πρέπει να διασωθεί ως Μνημείο της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης του Πειραιά. Με δεδομένο ότι σήμερα οι παρακείμενες περιοχές Βασιλειάδη και λιμενοβιομηχανική περιοχή Δραπετσώνας αναβαθμίζονται, η ανακατασκευή και αξιοποίηση του χώρου γίνεται εξαιρετικά ελκυστική. Το έργο ανακατασκευής θα επαναπροκηρυχθεί, η δε παραχώρηση του θα γίνει με το σύστημα μελέτη, κατασκευή, αυτοχρηματοδότηση. Το έργο εντάσσεται στο υποπρόγραμμα «Πολιτιστική Ακτή Πειραιά» του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. 2010 – 2014, αφού στον ανακατασκευασμένο χώρο πρόκειται να ενταχθούν δράσεις πολιτιστικές, εστίασης και αναψυχής».

«Με την απόφαση αυτή, ένας ακόμα ιστορικός χώρος του Πειραιά διασώζεται, αναδεικνύεται και προσφέρεται στην Πόλη του Πειραιά», κατέληγε σχετικά ανακοίνωση. Όμως, τώρα πλέον ο κίνδυνος να χαθεί είναι φανερός…

1923: Η μεγάλη δίκη για «αθέμιτο ανταγωνισμό»
Ο εορτασμός του Αγ. Σπυρίδωνα παλιά & τώρα
16 πλοία φεύγουν από το Πέραμα. Οι ιστορίες τους
H ιστορική "Ναυτική Ελλάς" πάει για κλείσιμο;
Φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα επενδύσεων στον Πειραιά. Ποιά η γνώμη σας;
Θα δώσουν νέα ώθηση στη πόλη & θέσεις εργασίας
Θα βοηθήσουν αλλά δεν θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα
Δεν θα βοηθήσουν και πολύ την πόλη
Η πόλη χρειάζεται άλλα πράγματα για να πάει μπροστά
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή