Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/04/2017
Τα ναυπηγεία της Κίνας προβληματίζουν την ΕΕ

Προβληματισμός επικρατεί στις Βρυξέλες για την αντιμετώπιση του οικονομικού παρεμβατισμού της Κίνας για την προώθηση της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Ο Jonathan Holslag, καθηγητής στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών και ειδικός σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αντιπρόεδρος της ΕΕ Frans Timmermans υποστήριξαν σε πάνελ συζήτησης στις Βρυξέλες, ότι η ναυπηγική βιομηχανία είχε γίνει ένα όλο και πιο σημαντικό εργαλείο για την οικονομική και πολιτική ατζέντα της Κίνας, ως ένας τρόπος για την αύξηση της παγκόσμιας παρουσίας της, κυρίως μέσω κρατικών προγραμμάτων από το 2009.

Ο κ. Holslag αμφισβήτησε την αξία της ήπιας δύναμης και του διαλόγου, σημειώνοντας ότι η Κίνα κατανοεί ότι η Ευρώπη δεν είναι πραγματικά διατεθειμένη να προβεί σε «αντίποινα» και γι’ αυτό κάνει μόνο μικρές παραχωρήσεις. Το μπλοκ πρέπει να είναι πιο διεκδικητικό στην απάντησή του, υποστήριξε κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Η Κίνα ωθεί τις δραστηριότητές της μέσω διαφορετικών παρεμβατικών τακτικών, όπως είναι οι επιδοτήσεις, οι εξαγωγικές πιστώσεις και οι φορολογικές εκπτώσεις κατά την εξαγωγή, είπε ο ίδιος.

Μια αξιωματούχος της Γενικής Διεύθυνσης της ΕΕ για το εμπόριο, σημείωσε ότι η Επιτροπή έχει εμπλακεί σε συνομιλίες με την Κίνα σε πολλαπλές πλατφόρμες συναλλαγών.

Η συμφωνία επενδύσεων ΕΕ-Κίνας {είναι} μια συμφωνία που αποσκοπεί στη θέσπιση σαφούς νομικού και διαδικαστικού πλαισίου για τις επενδύσεις μεταξύ των δύο περιοχών, είναι το καλύτερο εργαλείο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της Κίνας, είπε η ίδια. Ο επόμενος γύρος των διαπραγματεύσεων θα λάβει χώρα φέτος την άνοιξη.

Η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας έχει αυξηθεί σταθερά κατά τα τελευταία χρόνια, με τον κλάδο της κρουαζιέρας να είναι ο πιο πρόσφατος, που μπαίνει στο μικροσκόπιο της Γενικής Διεύθυνσης.

Η Κίνα, που είναι μέλος της Shipbuilding Corporation έχει οριστικοποιήσει μια συμφωνία $ 1,5 δισ με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri και την Carnival Corporation για την κατασκευή δύο κρουαζιερόπλοιων στο ναυπηγεί Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding και αυτά θα είναι τα πρώτα κρουαζιερόπλοια που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Wartsila Lyngso Marine, Kjeld Dittmann υποστήριξε ότι η Ευρώπη δεν γνωρίζει πώς να αντιμετωπίσει την κατάσταση, καθώς αντιμετωπιζόταν από τον αθέμιτο ανταγωνισμό με τη χρηματοδότηση και το ύψος των τιμών, που μπορεί να οδηγήσουν στην παροχή υπηρεσιών και σε τιμές κάτω του κόστους των πρώτων υλών.

Ο κ Dittmann πρόσθεσε ότι μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες του σε αυτό το πλαίσιο η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας από κλοπή.

Ο Hans Voorneveld, εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας Damen Shipyards Group, που λειτούργησε ναυπηγεία στην Κίνα και έχει συνεργαστεί με κινεζικές εταιρείες από το 1990, εντόπισε μια αλλαγή στη στάση των Κινέζων εταίρων της.

Η εταιρεία είχε αρχικά γίνει δεκτή «με ανοιχτές αγκάλες» λόγω των γνώσεων και της εμπειρία της, αλλά τώρα έχει την ίδια μεταχείριση μόνο όταν αποδίδει κέρδη και νέους πελάτες, είπε ο ίδιος.


«Δεν υπάρχει καλό αποτέλεσμα» στη Τουρκία
Συρρικνώνονται τα ναυπηγεία Ιαπωνίας & Κίνας
Ανοδος & πτώση των ναυπηγείων της Κορέας
Ο λαός σταμάτησε το πραξικόπημα στη Τουρκία
Φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα επενδύσεων στον Πειραιά. Ποιά η γνώμη σας;
Θα δώσουν νέα ώθηση στη πόλη & θέσεις εργασίας
Θα βοηθήσουν αλλά δεν θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα
Δεν θα βοηθήσουν και πολύ την πόλη
Η πόλη χρειάζεται άλλα πράγματα για να πάει μπροστά
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή